skogsmommo

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av åsa - 9 juli 2009 21:18

Nu var det längesedan jag skrev sist, dags för en uppdatering kanske...

Jag har semester! Men den är snart slut :-(

På måndag börjar allvaret igen, jobb klockan 06.30 Men innan dess så ska vi ha en kusinträff, det ska bli kul. Lite nervöst känns det väl, eftersom det är vi (jag och min syster) som håller i det hela.

Tänk om det blir pannkaka av alltihop. Tänk om ingen gillar maten...


-Äsch! Ät om ni vill, annars låt bli!

Och så är vi ju där för att träffas och få surra med varandra, inte bara för att äta.


Vi har ju som bekant höns, och bland alla dem så finns det två vuxna tuppar, som har varsin hönsflock att ta hand om. Det har alltid gått bra att ha dem ute på gården tillsammans, utan slagsmål.


Men nu har våran Rune, den lilla dvärgtuppen, som väger ca 1,5 kilo, fått för sig att han ska minsann döda stortuppen.

-Då ska det tilläggas att den stora tuppen, han är STOR... vikt cirka 4-5 kilo.


Efter pusslande och trixande i några dagar, gjorde vi nu slag i saken, och delade hönsgården i två delar, så nu kan åtminstone alla hönsen vistas utomhus samtidigt, även om vi inte är hemma.


Nu ska jag baka lite mer sockerkakor till lördagen.


kram på er alla! 



Ovido - Quiz & Flashcards