skogsmommo

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av åsa - 9 januari 2011 13:08

För då skulle vi kunna ligga där båda två när vi vill.

Nu har vi en tre-sitsig soffa, och till följd av detta, så har vi varit tvugna att ta in en resårbotten i vardagsrummet.

-eeehhh???? undrar nog en del av er.

-Jo, vi är sjuka bägge två, orkar ingenting utom det nödvändigaste.

Orkar ingenting= orkar faktiskt inte sitta uppe och se på TV.

Alltså lyckades vi släpa in denna säng från förrådet, så nu kan vi ligga bägge två och sova TV.


Mellan sovstunderna så stickar jag lite, är snart klar med Lovikkavantarna som är beställda. Har tre vantar kvar.


I går trodde jag att jag nog hade lite ork, så jag började plocka ner krafset från julgranen.

Jag säger bara HA! -Vaddå ork?

Svetten rann efter att ha tagit ner kulor och glitter. Sedan gav jag upp. "för julen varar in till påska".... ;-)


Annars så är läget ungefär följande: 

snön vräker ner

disken växer

pappersnäsdukarna håller på att ta slut

håret är skitigt och oborstat

och jag har tungt att andas

MEN jag har kvar astmamedicin, så jag behäver inte åka på apoteket än!


Kram på er alla, och passa er för ilskna baciller som inte vill släppa taget.

Ovido - Quiz & Flashcards