skogsmommo

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Kusinträff och jobb

Av åsa - 19 juli 2009 20:32

Hej igen alla glada! -Ja, även ni som inte är så glada är ändå välkomna att läsa detta...


Kusinträffen avlöpte ungefär som det var tänkt. Massor med mat, mycket människor, både kända och okända för mig. -Nu lite mindre okända efter presentationer.

Det verkade som om alla var nöjda och glada när de åkte hemåt, eller så ljög de och lyckades hålla masken, inte vet jag.

Jag hade i alla fall kul!


Detta hände på lördagen, söndagen ägnades åt städning av festlokalen, uppdelning av mat som var kvar, och lite annat småpyssel.


Måndag morgon vaknade jag av att någon jojkade i mitt öra! Ja, det var INTE sambon...tack o lov!

Det var bara Simon Marainen som väckte mig, han brukar jojka när det är dags att vakna.

-Nej. Jag har INTE två karlar i sängen, Simon jojkar i min telefon, tillika väckarklocka, och det var dags att vakna, för jobbet kallade. SUCK!


4 veckors semester, -skulle vara straffbart att inte låta alla ha minst 8 veckors semester...- visst håller ni med mig?


Nu har jag jobbat i 7 dagar, för tro inte att min vecka började som för alla andra med 5 dagars arbete -nehej då! Jag har minsann fått jobba hela helgen också! Tror jag straffades för min semester....


Men nu är jag ledig måndag o tisdag, ska bli skööönt! Sedan är det tre dagars jobb, och på fredag direkt efter jobbet bär det av ner till Piteå, för jobb på festivalen där i två nätter.


Nåväl, helgen i Piteå är åtminstone frivilligarbete... inte för att det är någon vettig orsak egentligen....-men vem har påstått att vi som jobbar för Röda Korset är vettiga?


Kramisar igen. 



 
 
Ingen bild

Moster

20 juli 2009 09:00

Man borde ha varannan vecka ledigt och varannan vecka jobb - tycker jag ;-)
Själv har jag havsljud som väckningssignal i mobilen: vågor som kluckar mot stranden och måsarna skriker - man blir så nödig att man måste stiga upp direkt *ler*

 
Ingen bild

Gabriella

21 juli 2009 00:34

Vi är inte vettiga nånstans nej. Ses till helgen då!

 
Ingen bild

Malin

23 juli 2009 13:32

....men det skulle faktiskt vara liiiiiite spännande att höra Stefan jojka =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards