skogsmommo

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Stickat

Av åsa - 25 september 2009 08:41

Jag upptäckte att min hylla med färdigstickat var full, alltså dags att fästa trådar (ja, jag tycker det är dötrist!) märka upp allt, fotografera.

Ja, för mamma kommer ju hit om en månad, så då skickar jag iväg allt överflöd till byn igen för försäljning.

En del alster är beställda, en del ska bli julklappar, en del ska jag behålla själv. Men något ska väl få åka iväg.

-Måste ju få ihop pengar till mer garn Foten i munnen... Fast sambon tycker jag har mer än nog.


Men ni som handarbetar vet ju hur det är, det finns aldrig just det garnet som man skulle vilja använda just NU.

Alltså måste jag köpa lite mer.        

 

 Beställda alster av kusin vitamin



 

Gubbens sockar



 

De rosa/röda -varma sockarna -något för min frusna kusin kanske???

Du vet ju var jag finns *skratt*



  

Ni som var nere på Gripsholm, där jag började med mina långa sockar.

Ja, det är klara sedan en ganska lång tid. Har bara inte haft lust med att fästa alla trådar..



   

Lite mössor när det börjar bli kallt om höronen, somligt beställt, annat bara stickat "för att"



 

vantar man inte tappar bort i snön, och ett par helt underbara tjocksockar

med skaften stickade i handspunnen merinoull. Foten i ull.



 

Yllesockar i resårstickning, kanske till sonen?



 

Ev. något till barnbarnen, lite tofflor och sockar så inte tårna fryser.



  

Och inte att förglömma, vanten till mobiltelefonen...


 

Ett pågående projekt, som inte tillåter TV-tittande samtidigt... Tror de bilr kanonsnygga!


  



Barnsockar storlek ca 31-32, Kanske barnbarnet vill ha?

   

 
 
peka

peka

25 september 2009 17:05

Oj vad snygga grejer! Dom där långa sockarna var ju tuffa! Varmt och skönt. och den vita mössan såg mysig ut!

http://www.pekasrosa.blogg.se

 
Kusin Morbidello

Kusin Morbidello

21 december 2009 17:52

Du gör så fina grejer, kusin!

http://morbidellosvarld.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards