skogsmommo

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Julmysterier

Av åsa - 12 december 2009 14:13

Hemma hos oss har vi en flyttlåda full med julgranspynt. Kulor, glitter, små tomtar, stjärnor, och en toppstjärna förstås.

Varje år så fylls den där lådan på med lite mer "krafs" Det är ju alltid rea på sådant efter jul   

Och varje år så muttrar sambon lite över att "vi har ju massor redan, varför köpa mer"

 

Men nu när julgranen skulle plockas fram ur förrådet, så började det med att granen gått sönder. "SUCK"

Men det gjorde inte så mycket, för vi hade ju en till. Ut med den trasiga granen ,fram med den nya. - trodde ni det gick som förväntat?

- Å nej... inte det.

Den nya granen, som har legat i några år, har en fot som sitter fast, eller rättare sagt; den ska ha en fot som sitter fast... börjar ni ana slutet på den här episoden?

Foten fanns, men bara till hälften. Och det var ju liiite sent att reklamera en gran som legat i flera år. Gran nummer 2 var obrukbar.

 

Vid det läget så kom vi överens om att vi skippar granen i år, och köper en ny till nästa jul. Det är ändå trångt i vardagsrummet. Skönt att inte behöva möblera in en gran också.

 

Men julkulor kan man ju faktiskt dekorera i fönstren med också! Så jag skulle hämta lådan med "krafset" och vad händer? Jo- den finns ingenstans.

Vi har vänt upp och ner på hela förrådet, och lådan finns inte där. Vi har letat i vedboden, vedbovindan, härbret, kallgaraget. Ja alla utrymmen som överhuvudtaget kan finnas.

Men ingen låda med julgranspynt.

Jag tror att det är någon från "andra sidan" som retas med oss.

 

Så nu har vi bestämt oss för att efter jul, köpa en massa nytt "krafs" på rea, inklusive gran -som ska tittas på och monteras ihop direkt, så att vi vet att alla delarna finns.

 

Men jag kan nästan slå vad om hur mycket som helst att till midsommar, DÅ dyker lådan upp någonstans.

 

Ha en riktigt lugn och fridfull helg.

 

 
 
Ingen bild

doris i kiruna

12 december 2009 19:37

hahahhaa...jag tror fanimej att du är släkt med min syster!
hennes pynt dyker upp vartannat år..hon köper nytt, som försvinner året där på osv.osv....hahahaaa

 
Ingen bild

Åsa

12 december 2009 23:49

Jag tror att det beror på att vi inte hade mössa på oss i tonåren, och en del minnesceller frös ihjäl....
Men nu hänger det inte på dåligt minne, för julgrejerna är borta

 
Ingen bild

Moster

16 december 2009 21:02

Visst finns kartongen där ;-) Ni har bara inte kollat på rätt ställe - där ni ställde den sist ;-) Men tro mig - kartongen finns i ert ägo! Kontakta mig om du inte hittar den!!! Kram

 
Ingen bild

gerda

3 januari 2010 19:34

hi hi, skönt att höra att det finns andra med samma problem som jag, vartenda jul...nästan...ibland skriver jag upp i almanackan vart jag satt julgrejerna el. vinter/sommar kläder (saknar förråd, förvarar hos morsan el. vinden, el. i nån skrotbils bagage) sen gäller det att komma ihåg att jag skrev i en almanacka o sist men inte minst HITTA almanackan ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards