skogsmommo

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av åsa - 10 maj 2009 19:30

Det var i alla fall vad jag hade tänkt mig att syssla med under helgen, nu när landet äntligen har tinat fram.

Lördag morgon, tittar ut -regn! Jag grejade på lite i växthuset , och hann med att fylla upp en pallkrage med kompostjord.

Och så var det ju stor loppis på Arcus, så dagen blev ju inte helt förstörd i alla fall.

Jag köpte dessutom lite garn på loppisen -helt så där oväntat *skratt*


Men söndag började ju bra, solsken och hyfsat varmt.

Så jag pysslade om hönsen lite, tittade till den sura modern till 3 små nykläckta kycklingar,

-Snacka om beskyddarinstinkt! Hade blickar kunnat döda, så hade jag fallit ner på fläcken...


Bar iväg ett par pallkragar ner i landet, och insåg att det var tungt att bära på dem. Så fram med skottkärran, vad händer då tror ni? -Det börjar regna...


Ja, ja, stickningen väntar ju alltid troget vid fåtöljen... Och så hade jag spelat in Robinson som jag tittade på.

Hann plocka lite med tvätt och sånt där annat trist också innan det slutade regna.

Till sist så kom solen fram igen, och det närmade sig middagsdags, Jag älskar att grilla, så fram med lite ved, och göra upp eld i cementringen. Precis när jag ska ut för att titta till elden så hör jag ett muller.... ÅSKA!


Ropar till grabbarna att "dra ut alla kontakter! Glöm inte datorn och telefonen!"

Vi är nämligen sist på linjen, så när det går åska, då kan vi vinka adjö till telefoner och modem om kontakterna sitter i väggen.

-Skönt att det åtminstone inte regnar tänker jag då jag lägger köttet på grillgallret...och får något hårt i huvuet....Det HAGLAR!!!

Det kom hagel stora som min tumnagel, det blixtrade och mullrade så att marken skakade -det är sant och inte en överdrift.


Precis när köttet är klart (ja vad f-n... klart man måste grilla klart) så börjar det ösa ner vatten

hmmm.... grillad flintastek i vattenbad.... tja, det var helt okej att äta!


Kan ju tillägga att nu klockan kvart i åtta på kvällen så skiner solen igen...

Och trädgårdslandet lär ju stå kvar där det står oavsett om jag hinner med mina pallkragar eller inte.


kram!



Ovido - Quiz & Flashcards