skogsmommo

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av åsa - 11 maj 2009 21:00

Tja, det jag ville ha sagt gjorde sig inte så bra i skrift insåg jag.


Efter att ha tagit ledigt från jobbet i två timmar, tillbringat en god stund på vårdcentralen, ett besök på apoteket, så blev jag dryga tusenlappen fattigare. Och då har jag inte räknat med de två timmarna jag var ledig, och alltså inte fick någon lön...


Jag VET att jag är lite överkänslig mot mögel, dammet i hönshusen, askan i vedpannan och annat fint damm... Röda tomater kan jag inte heller äta...

Men att detta ----- pollen skulle slå ut mig så totalt hade jag inte räknat med.

Ögonen ser ut som om jag gråtit minst halva dagen -kanske skulle passa på att gråta på riktigt...

Näsan är "däbbd"...

Luftrören låtsas som om de har omvandlats till smala sugrör - bara för att jäklas...


Tja, vad göra? Ringa tant doktorn var ett klokt beslut känns det som, fast det sved i sambons plånbok -ja, inte tänker jag betala det själv!

Nu kan jag åtminstone andas! Om än med hjälp av bricanyl och symbicort och någon cortisonnässpray, Inte att förglömma antihistamin pillren jag fick som jag just nu förträngt namnet på.


Prosit på er!


Förresten så har jag köpt 12 små kycklingar idag... och med de tre som lillhönan har fått, så har vi nu 15 kycklingar och 9 vuxna höns.




Ovido - Quiz & Flashcards