skogsmommo

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av åsa - 14 juni 2009 21:58

Regntunga skyar, Regnet det bara öser ner, Crying in the rain, Singing in the rain,

-Det finns massor av låtar med detta tema, men just nu kom jag inte på fler. -Skriv gärna ett inlägg  om ni kommer på fler!

Det måste vara så att regnet inspirerar folk till att skriva texter, ja åtminstone en del människor.


Mig får det bara att bli trött.


Det är skönt med en regnig dag då och då tycker jag. För på något vis så är det inte någon som ifrågasätter att ogräset växer och gräsmattan gör detsamma...det är helt tillåtet att bara säcka ihop i soffan.


Min dag har varit lite mer kreativ än så, faktiskt. Jag var in och handlade mandelpotäter till mor (jag åker upp till henne på onsdag) sedan så har jag och kompisen varit till Gammelstad och drömt oss iväg i en konstbutik. Vilka underbara saker! -och min telefon med kamera låg hemma...


Jag har fäst sju miljoner trådar i tre par sockar som jag stickat, tvättat dem. Ruggat upp och broderat några par lovikkavantar, och beställt märkband som jag ska sy fast på mina alster.


Allt detta för att jag ska åka till mamma...


-Låter det kryptiskt?

Min mamma bor i Lannavaara...


Jag är medlem i Lannavaara Hantverksförening, som håller till i Kunskapens hus i samma by.  Där finns en butik som säljer medlemmarnas slöjdalster. Däribland mina grejer.


Klarnade det nu?


Nu har jag kvar att prismärka och skriva upp vad jag ska lämna där.


Så nattikramar på er som ska sova, själv ska jag vara vaken en stund till.



Ovido - Quiz & Flashcards