skogsmommo

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av åsa - 15 februari 2011 08:40

Bidde det idag.


Om någon i vårt avlånga land har missat att det är kallt i Svea rike just nu, så kan jag berätta det för er nu: Det ÄR kallt.

På vår termometer, här i skogen, stod det -30,2 nyss när jag kikade ut. Och det är väl OK...det var kallare igår.

När jag sedan pälsat på mig, vaggat ut till bilen som en uppstoppad brunbjörn ( i svarta täckbyxor),   och muttrat lite över kupévärmaren som måste ha varit riktad åt fel håll eftersom rutorna var alldeles isiga.

Då öppnar jag bildörren, och vad möter mig? -en iskall bil (frysbox)

säkringen till vägguttaget har gått!

Tror ni min bil startade? HA!


Även om vi pratar om frysbox modell Volvo 745, så var det mycket tydliga protester när jag vred på nyckeln. Det lät ungefär som om den kved fram sitt "nej, nej, nej, nej" -innan den dog.

NU är säkringen utbytt, bilen fastknuten i den svarta sladden igen, men av erfarenhet så vet jag att den kommer att behöva lite hjälp med hjärtstartare innan den går igång igen.

Så det är bara att vänta in gubben som kommer hem vid 5-tiden i kväll.



Tja, vad göra? Hunden är glad över att få umgås med någon annan än katterna idag. Och jag tänker väl roa mig med att sticka lite. Kanske till o med sitta en stund vid spinnrocken, fast där protesterar ryggen ganska snabbt.

Soffan ser ju klart lockande ut där den står och ropar på mig, tror jag ska umgås med den ett tag.


Ha det bra i kylan där ute, och glöm inte mössan!



Ovido - Quiz & Flashcards