skogsmommo

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av åsa - 26 februari 2011 17:04

Efter en låååång kall vinter, med -30 alltsomoftast. Så vaknade jag i dag till strålande solsken, och efter en blick på termometern så gnuggade jag mina grågrönblå lite extra. -0,9 Det måste ju vara fel på termometern, så jag öppnade ytterdörren på glänt, och insåg att den (ja, termometern alltså) nog var hel ändå.

-0,9!

Av med skoteroverallerna och på med bikini allihop! Det är nästan sommar!

-ja, ja, ja....okejdå. Det är väl lite kallt för bikini än.


Och eftersom det är lördag, jag är ledig, sambon ledig, grannen pensionär. Så packade vi in oss i volvon, och åkte ut tíll Hindersön och Jopikgården http://www.jopik.nu/  för en fika. Tack och lov så hade jag kameran med mig, så här kommer lite bilder:



Bianca älskar att åka volvo. Andra bilar är inte fullt så rogivande tycker hon.

Här sitter hon på sin favoritplats i bilen, och hon blir mycket irriterad om någon annan sätter sig där.




Visst har hon en vacker och ståtlig nos?


     



Här (Hindersöstallarna) ligger en massa båtar på sommaren, nu är de väl nersnöade någonstans antar jag.


   


Arktis?

 -nejdå, isvägen till Hindersön, ja, som namnet antyder så är det en ö. Utan "vanlig" bilväg.

Nu håller isen för 12 ton!

        



En björk som nog hade behövt ett tryckförband någon gång, men inte fick det.



 



En jättekliv rakt in i våren!

  



Lokaltrafiken? Tja, kanske. Åtminstone ett av de smidigare sätten att ta sig till Hindersön vintertid.


     




  



Jopikgården med sina berömda våfflor.


 


       



Vad gör människan!!!???

Ser ganska blåsigt ut, men jag antar att det var en förutsättning för detta.

Människan åker på fullaste allvar någon typ av snowboard?( -någon som vet?) efter en fallskärm modell mindre.

Typ vindsurfing på snö.

        




Ovido - Quiz & Flashcards