skogsmommo

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Drömmarnas värld

Av åsa - 13 januari 2009 17:09

Har en sån där "super- duper trött dag" igen. Kämpar för att hålla mig vaken tills det är sovdags. (när bolibompa slutar så...)

Ont i hela kroppen, fryser, men inte så där så att jag har feber, utan bara kallt. Och JÄTTETRÖTT


Skulle önska att vi hade råd med att jag jobbade deltid, gärna halvtid t.o.m, Men ekonomin tillåter ju inte det när man måste ha 2 bilar, bägge pendlar ca 6 mil/dag för att komma till jobbet. Sedan så är ju ekonomin (läs skulderna) anpassade för två inkomster,. Men om vi skulle vinna den där drömvinsten...*suck* Ja, ja, drömma kan man väl få?


OM jag skulle vinna några miljoner, så där pass så att jag skulle kunna sluta arbeta för att få en inkomst. Då skulle jag öppna en liten butik här hemma.

En liten lanthandel modell "Hägnan" skulle jag vilja ha, med massor av lokalt hantverk, lite mat; mjölk, bröd, flingor , kaffe. Blöjor, bindor och toapapper. Sånt där som man inte vill åka två mil för att det just tog slut...

ägg från de egna hönsen, kanske lite blommor o grönsaker efter säsong.

Ett litet fik man kan kika in på efter jobbet kanske...


Och sist men inte minst, ett litet hus där man kan jobba med textilier av olika slag. Allt från att tova, spinna ull, kanske ett par vävstolar, massor av garn och en soffhörna där man kan sitta o ha stickjuntor...

Textiltryck, ja möjligheterna är ju oändliga.


Som sagt, drömma måste man ju få, och vem vet -en dag kanske jag kan förverkliga någon av drömmarna...


Men just nu, så ska jag inta soffläge och fortsätta drömma, medan mössa nummer tre tillverkas.


zzzzzzzzzzzzzzzzzz.........






 
 
Gabriella

Gabriella

13 januari 2009 18:01

Du har just nu fått dig en medarbetare till din nya lilla drömhandel!

http://stjarnoga.blogg.se

 
Ingen bild

Moster Cia

14 januari 2009 07:50

Drömmar är ju bara det BÄSTA som finns ;-) En storvinst skulle inte alls vara dumt att få men tills vidare så får man nöja sig med drömmar... Jag skulle inte heller ha något emot att bli "hemmafru" - även utan "husets herre"... Inte dumt alls! Jobb har jag hur mycket som helst men ingen vill betala för det :( Och dom är så dumma i butikerna att dom alltid vill ha pengar om jag vill ha matvaror *suck* Bara att drömma vidare då... Ha en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards