skogsmommo

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

mera garn

Av åsa - 14 januari 2009 17:30

Fryser fortfarande, men ingen feber....  hmmm????  Kanske har drabbats av fryssjuka?

Men det känns lite roligare att frysa idag, för jag var in på kupan efter jobbet, och hittade en korg med... GARN!

Entrådigt ullgarn, luktade gammalt militärtält, och var så skitigt att det förmodligen följt med ute i fält x-antal gånger. Men där låg det,och ropade på mig; "köp mig, köp mig"

-Klart man måste offra sig för 7hg gammalt ullgarn, ingen annan hade säkert velat ha det, -snudd på mobbing hade det ju varit.


Väl hemma, så spolade jag upp vatten i diskhon, ner med garnet, och undrade om det skulle finnas kvar något när jag löst upp skiten. -Jodå, det fanns det. Efter flera tvättar, massor med tvättmedel, och en halv flaska sköljmedel, så hänger ett helt underbart mörkbrunt entrådigt ullgarn på tork i badrummet. Det luktar inte ens militärtält längre...


I morgon kväll så tror jag att det är dags att börja nysta upp det,för att kolla om allt går att rädda, göra nya härvor eller nystan av det, och sedan så måste jag fundera ut vad jag ska tillverka av garnet.


7hg entrådigt garn är en h-vetes massa garn!


kram på er alla! 


 
 
Ingen bild

Moster Cia

15 januari 2009 05:33

Du kanske skulle börja med Tvättnötter du också! Man sparar en massa pengar när man slipper köpa tvättmedel och sköljmedel och mycket bättre för miljön också... Jag fick i julklapp och kommer absolut att fortsätta med dom ;-)

 
Ingen bild

Åsa

15 januari 2009 21:03

hmmmm.... tvättnötter i all ära, men om jag hade lagt garnet i en tvättmaskin, med eller utan nötter.... så hade jag haft en gigantisk ....fotboll?

 
Jenny

Jenny

16 januari 2009 16:15

Du åsa, det kanske är VÅRT gamla RK-tält? vi har ju slängt det och det har legat en längre tid tydligen under trappen. Ska bli intressant och se om det ligger kvar nästa gång jag är där, annars vet jag var delar av det finns ;)

http://www.mercysoule.blogg.se

 
Ingen bild

Moster Cia

16 januari 2009 17:00

Jo, det har du säkert rätt i, men tvättnötterna kan ju göras om till flytande tvättmedel också - för handtvätt liksom hårtvätt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards