skogsmommo

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

längesedan sist

Av åsa - 4 juni 2009 13:21

Nu är det jättelängesedan jag skrivit något här, skäms nästan. -Nåja, bara nästan...

Det har varit fullt upp i flera veckor, och jag vet inte riktigt när jag ska hinna landa.

Vad har jag då gjort? Hmmm??... måste fundera lite själv också.


I går jobbade jag kväll, körde ut varor för e-handeln. Första gången jag var med på det, och det var kul. Tills jag fick migrän, vi körde, pausade och spydde. Efter jobbet på väg hem så stannade jag före infarten på E-4an för att spy, klarade hela E-4an innan det var dags igen... Väl hemma så funderade jag på att bara självdö.

Men nu är jag på benen igen.


Förra helgen var jag upp till Kiruna för att hälsa på alla barnbarnen. Fick träffa minstingen för första gången. Hon var sååå söt. Ska lägga ut en bild på henne sedan. Hann förbi mamma i Lannavaara på hemvägen också, det var ju morsdag trots allt.


Utbildningen jag höll i, som jag nämnde tidigare, gick bra. Eller så ljög alla deltagare i sina omdömen...

Men det kändes rätt så bra. Visst finns det ju alltid grejer man behöver finslipa, och dem jobbar jag med. -ständigt.


Kycklingarna som en gång var 15, är nu 10...

Vi har en katt! Eller nej förresten vi har ju tre, men en Morris som tydligen tycker att färskt kycklingkött är mums!


En av kycklingarna drunknade i vattenskålen, -tragiskt men sant.

ALLA mina bruna kycklingar har blivit uppätna! Tröst i bedrövelsen är väl att alla tre vithättorna är kvar, och alla fem brahmakycklingar är också kvar.


Hmmm... tror det var en hyfsad sammanfattning på den senaste tiden, visserligen inte en förklaring på varför jag har haft så fullt upp, men ändå  en liten inblick i livet just nu.


Kram på er alla!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards