skogsmommo

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

snart semester

Av åsa - 7 juni 2009 15:59

Och jag är sjuk!

Det började förra helgen, när jag åkte hem från Kiruna. Stekhett i bilen, AC??? Vaddå? Nåväl, det var varmt! Och fläkten gick oavbrutet i bilen för att överleva över huvudtaget.

Måndag morgon vaknar jag med ont i halsen... men det var nog just pg.a fläkten. Trodde jag...

Det visade sig att Tindra hade ont i öronen, och hennes mamma hade fått "pannsjuka". Eftersom mitt äldsta barnbarn ofta leker med ord, så blev denna "pannsjuka" så småningom omdöpt till "pandasjuka". Hennes mamma funderar på om det är så en pandemi startar? Med pandasjuka.


Nu har jag drabbats av denna samma pandasjuka tror jag. Ont i huvudet (pannan) ont i halsen, hostar och feber. Kan väl inte vara annat då? Eller?


Jag hoppas att detta ska gå över snart, helst före i morgon kväll. Eftersom jag vill vara med på en repetitionsutbildning på Röda Korset då. sedan på onsdag och torsdag så ska jag jag hålla i utbildningar själv på kvällen efter jobbet.

Men om denna pandasjuka inte ger med sig så vete katten hur det ska gå.


Stora pandakramar på er alla, och PROSIT!

 
 
Ingen bild

kikki

7 juni 2009 22:21

Krya på dej,å javisst lilla Emilia är jättesöt :)

 
Ingen bild

Doris

9 juni 2009 00:01

Sött litet barnbarn. Mitt fjärde kommer i mitten av juli. Kul
Skumt med förkylningar. Jag flög också på en sådan för sådär 10 dagar sedan. Åkte också i varm bil med AC på och vaknade nästa morgon med nackspärr. Jag är helt övertygad av att fläktandet är av ondska. Förkylningen kom senare samma dag. Den är seg och sitter i fortfarande. Käkar mycket alvedon för att orka med men känner att jag är helt slut i kroppen. Skulle behöva sova riktigt länge men har inte ro till det.
Hur går det med utbildningarna. Är du klar och i full gång. Jag ska inte köra igång förrän till hösten. Festivaler har jag bara satt upp mig på en endagars. Jag har lovat mig själv att ha tre veckors semester både från jobb och RK. Nä nu är det sovdags
Kramis Doris

 
Tiina

Tiina

9 juni 2009 14:02

Uj, har hört att Pandasjukan är inget att leka med...kurera dig nu ordentligt. Du får se till att din andra hälft där hemma serverar dig allt, när du ligger på soffan och kurerar pannsjukan. Kram T

http://varmchoklad.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards