skogsmommo

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av åsa - 14 mars 2009 14:37

Jag äter inte ketchup.

Så är det bara, tycker inte om det helt enkelt.

-MEN ketchup är jättebra att reda en köttfärssås med.


När jag gör köttfärssås, så brukar den innehålla lite av varje (beroende på vad jag hittar i skafferiet), men alltid köttfärs, lök och krossade tomater + ketchup.


Nåväl, jag skulle laga till denna kulinariska sensation idag. Bryner köttfärsen, hackar lök, och inser att krossade tomaterna är slut! Likaså ketchupen...

Nästan 3 mil till affären...

Tja, vad har man grannar och goda vänner till? En av dem fick bidra med en burk krossade tomater, så nu blir det i alla fall en variant av "min" köttfärssås.


Ska käka lite nu, och packa väskan inför kvällen/natten och morgondagen.

Kl 17.00 samling på röda korset för jobb på -30grader (en musikfestival), den slutar ca 01.00, sedan så ska jag vara på jobbet kl 06.00 igen.

-Vem har påstått att jag är klok?

Så det blir att slumra lite på soffan på RK innan det är dags för det avlönade jobbet igen.


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards