skogsmommo

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av åsa - 21 mars 2009 17:59

Brukar du läsa Hälge? Han den där älgen du vet.

Då vet du förmodligen att han har en kompis, Kotten, som är en igelkott.

Kotten har ett elände varje gång han ska korsa en väg, för hur han än försöker se sig för, så kommer det alltid en bil susande just när han ska gå över vägen.

På en av mina arbetsplatser, så finns det en man som kör truck inne på lagret.

Han gör så att jag, och många andra också för den delen, känner mig som just Kotten.

Hur man än kollar innan man går in på lagret, så nog kommer han susande någonstans ifrån rätt vad det är.

Tror ni att han kollar innan han backar? -Nå nä!

Det gäller att ha ögonen på skaft när man går omkring där.


Men precis som Kotten, så har jag hittills klarat mig undan. Och jag tänker försöka låta bli att bli överkörd av en truck ramöver också.


Kram på er! Och tänk på alla kottar och Hälgar!

Ovido - Quiz & Flashcards