skogsmommo

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

drömmar

Av åsa - 17 mars 2010 16:39

Jag vill göra om här hemma! Helst skulle jag vilja kasta ut prexis allting på gården, lägga in nya golv, tapetsera, måla, slå ut en del väggar, byta köksinredning och när jag ändå är på gång, så kan jag väl lika väl bygga en norrbottensgård som jag vill ha.

Men det är ju så att man måste inse sina begränsningar ibland... tillfälligt åtminstone.

För allt går ju att göra, om man bara har pengar, tid, ork och gärna en händig man också (det kan bli lite billigare än att anlita hantverkare till allt)


Och inte blev jag mindre sugen på allt detta av att läsa http://fengshuiblogg.blogspot.com/  Vilken underbar blogg! Jag får sådan otrolig inspiration av detta, men då var det den där orken... *suck*


I sommar så tror jag att jag ska gå lös på sovrummet, jag har hittat en del tapeter som jag funderar på, och lite annat småfix, som inte kostar så mycket, men syns ändå.  

Jag inbillar mig att om jag bara kommer igång i någon ände, så står snart den där norrbottensgården här också -eller kanske inte ändå...

Men köket har vi funderingar på att byta ut nästa sommar, då ekonomin kanske tillåter det hela.

Garaget ska få en uppsättning väggfasta hyllor nu i vår någon gång, så då kanske bilen kan få plats där inne också. För hos oss används garaget till allt utom just bilen. Vi har två kubik ved där inne, en massa kompostgaller som använts som kycklingbur när det varit för kallt ute för kycklingarna förra året. En kompressor, en svets eller två -har inte riktigt koll på dem. Diverse verktyg, som man aldrig hittar när man behöver dem, hönsmat, fågelfrö, sandhinkar, röjsågar och gud vet vad. Men som sagt, bilarna står ute året om.

Vardagsrummer skulle jag också vilja göra något med, vet inte riktigt hur ännu. Det är ganska svårmöblerat, avlångt och en öppenspis mitt i smeten också. Men det löser sig väl när den tiden kommer, jag får väl helt enkelt be om hjälp av någon som har fler idéer än jag. Till exempel kompisen "G" som flyttat till stan från landet. Hallå! När du läser detta, så kan du ju börja  spåna...


Nu ska jag i alla fall ta o kika in hos några andra bloggare. Krama varandra!



 
 
Ingen bild

nilla

17 mars 2010 17:26

å det låter ju hur kul som helst =) önskar man hade hus så man fick inreda =)

 
Renée

Renée

17 mars 2010 18:03

Åh vad roligt att du läser min blogg! Nu ska jag läsa ifatt mig lite på din så jag kan lista ut vem du är ;-)

http://www.vimsigamamman.blogspot.com

 
Sunna

Sunna

18 mars 2010 21:59

Kul att träffas, tror du det är någon smittsam bloggdepp som drabbat oss? Må gott

http://sunnasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

"G"

19 mars 2010 17:45

Hej ...
Jag har börjat spåna .. säg bara till så ställer jag upp .. hehe ...
Tjingeling .. "G"

 
Ingen bild

Moster

19 mars 2010 18:23

Visst skulle det vara kul att göra om en del. Fast oftast ökar "hungern" när man påbörjar något ;-) Fixar man en del ser man hur dåligt dom andra delarna i hemmet fungerar o.s.v Men jag håller tummarna för dig i alla fall! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards