skogsmommo

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av åsa - 15 oktober 2010 22:25

Jepps, på fredag är det tänkt att jag ska börja knega på igen. -Fredag? Jajjamän. inte för att jag riktigt begriper varför på en fredag. Tror att min farbror doktor kollade på fel månad i almanackan eller nåt sånt.

Men jag måste erkänna att det känns lite motigt att börja jobba igen. Nu när jag äntligen har börjat  kunna göra något här hemma, ja då ska jag jobba. Så jag kan alltså inte göra något hemma -logiskt? -inte ett dugg. Jag vet.

Jag har faktiskt kunnat jobba OCH göra något hemma förut också, men nu känns det nästan som om jorden kommer att ryckas undan för mig.


Och kommer jag att klara av jobbet jag hade innan jag blev sjukskriven? Tänk om kroppen inte orkar? Tänk om jag inte får pengar från FK? Tänk om.....


Ja, jag VET.... det sitter också mellan öronen ;-)


Den här dagen har jag egentligen inte gjort så mycket. Morgonen började med att det var KALLT inne. Så det var bara att kliva upp och göra eld i pannan.

Sedan åkte jag och syster till stan, för lite presentinköp till hennes äldsta barnbarn. Stadstrippen avrundades med lunch på en liten mysig restaurang.


Hemkommen kände jag mig riktigt sjuk -ont i magen, ont i ansiktet, ont överallt...

Misstänker att jag har en bihåleinflammation som lurar och väntar på att få blossa upp ordentligt när jag ska till jobbet om inte förr. Ja, magen hade kanske inte med det att göra, utan mer på något jag ätit misstänker jag. Fast det gick över ganska fort.


Efter en liten middagsslummer så stickade jag klart en julklapp, som nu ligger uppspänd på strykbrädan inför montering i morgon.

Julklapp nummer två påbörjad.

Håller även på att spinna ett hundhårsgarn, som snart är klart, ska bli skönt att "bli av" med det projektet och få leverera det till kvinnan som beställt det. Blir ju ett litet plus i plånboken också då, inte helt fel.


Nu ska jag trampa iväg till pannrummet, så jag slipper vakna av att jag fryser på morgonen. För i morgon ska jag ligga lääänge i sängen och bara dra mig.

Sambon jobbar förmiddag, så han åker hemifrån strax före fem på morgonen, och kommer hem kring halv sju på kvällen. Hans lille son (13 år) lär nog göra det som tonåringar gör bäst ;-) sova länge....


Och när jag väl klivit upp, ska det där garnet spinnas klart, så att jag får tvätta det och hänga på tork.


nannina som barnbarnen säger (betyder god natt)





Ovido - Quiz & Flashcards