skogsmommo

Alla inlägg under februari 2011

Av åsa - 7 februari 2011 17:47

Jag lovade ju att återkoppla till er  om hur det gick med mitt stickande... Klart jag stickar, och stickar, och...ja....-ni vet...stickar.


Förutom en halv miljon sockar och vantar som jag bara inte ids fotografera -för de stickas helt utan något skrivet mönster.

Så har jag även lyckats med att sticka månadens mönster (som var vantar)

ena paret klart, andra paret "på G"


Celtic Moonrise Mittens (mönster på engelska)


Stickade i " Novita 7 bröder"




Elise Mittens  (som fanns på svenska -tjoho!)


Stickar jag i dubbelt entrådigt ullgarn, av okänt fabrikat.

I skrivandes stund så är denna vante klar, och väntar på sin "kompis"     

Av åsa - 4 februari 2011 15:51

Här kan man tanka skotern om bensinen börjar ta slut. Södra hamn


  





     

Stadskyrkan



  

Is-grisarna i Stadsparken



        

På väg över "banken"



  

   Rostbollen eller "the opposit sphere"



  

En snöklädd kyrkogård Gammelstad



    

Gammelstads kyrka



    

   Kyrkstugorna i Gammelstad 

Av åsa - 4 februari 2011 15:23

Snö så långt man kan se.

Jag gillar visserligen vinter, men nu börjar jag också känna att det skulle vara skönt med vår. Tänk er....sol, takdropp och lite fågelkvitter. Sitta på en renhud och grilla lite korv, kanske en bit suovas, och bara vara. *drömmer mig bort*


Så här ser det ut hos oss i Luleå med omnejd i dag. Lite mulet, några snöflingor som föll, men en ganska skön dag.


                    

Brevlådan hos vår granne

  



Jepps, uppför backen ska jag när jag ska ut från byn





Persöfjärden skymtar bakom träden (-det där vita.....som är bakom det främre vita ...)





Kossornas mat, måste hålla bra -för nedfrysning är ju ett bra sätt att förvara mat på

-det ÄR dubbla travar med balar




 

Dagiset i byn



    


Hockeyrinken 






Ovido - Quiz & Flashcards