skogsmommo

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.


Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.


Vad gjorde jag där då?


Inte ett smack!


Jo, jag eldade i både köksspisen och i öppenspisen, för att köra ut lite av vinterns fukt ur väggarna. Sedan satte jag mig i fåtöljen och stickade, och bara njöt av stillheten.

Bianca gjorde ungefär samma sak. -ja hon stickade inte förstås, men hon njöt.





Nyplanterade plastblommor;


 


Utsikt från dörren

 






 



Bianca poserar

 


Inspektion av utedasset, visade att det stod kvar, men någon???? gillar visst bajs. För denna någon hade gnagt och klöst för att ta sig in bakvägen, och lyckats.

 


Interiör

 


-kanske den nya latrintömningen? I sådana fall så har jag önskemål till nästa gång, att de tömmer ordentligt ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards