skogsmommo

Alla inlägg den 13 november 2009

Av åsa - 13 november 2009 19:14

Det är frågan jag ställer mig ibland.

Pga min ständiga värk, så har jag en ask med hyfsat starka värkpiller, ja, alltså MOT värk, inte för att få mer värk...

Dessa piller innehåller en massa mysko saker som knappt går att uttala, men en ingrediens är morfin.

Morfin är bra när man har ont, absolut. Jag säger inte emot detta. Men då finns det en del biverkningar man kan få av dessa små tvåfägade kapslar, och jag tror tamejtusan att jag drabbas av alla biverkningar på samma gång.

Gårdagen var en sådan där dag som jag inte vill uppleva sååå ofta, med riktigt envis värk i hela kroppen, så jag fick vackert ta "tjuren vid hornen" och ta ett par piller på kvällskvisten, till följd att:


-jag fck klåda över hela kroppen

-jag blev så ljudkänslig så att när katterna spann, så gjorde det ont i öronen

-jag blev hög som ett höghus.... billig fylla...

-jag kunde inte sova. -på hela natten... jag satt på nätet, tittade på tv, stickade sockar, läste ut 3 harlequin romaner...


MEN, jag hade inte ont!


Tja, antar att man får ta det onda med det goda Obestämd


John Blund kikade förbi ett par timmar på morgonkvisten, men nu står han och bankar på dörren! Nu minsann passar det. Men jag tror inte att jag tänker släppa in honom riktigt än.


Men ifall han nu överrumpar mig, så säger jag väl: godnatt på er alla. sov gott och dröm vackra drömmar.




Ovido - Quiz & Flashcards