skogsmommo

Alla inlägg den 12 april 2009

Av åsa - 12 april 2009 20:16

Eller tänk om jag bara hamnat i stormens öga?

Det är alldeles tyst, katterna ligger utslagna efter golven, hundarna likaså, jag ska snart flyta ut på soffan.

Jag är ensam! Yessss!


Tommy hämtade tjejerna för ett tag sedan, lite vemodigt var det ju förstås.


Tindra försäkrade sig om att jag skulle skicka hennes yllesockar med posten när de var klara, och hon skulle bli "verkligt glad" då. Och det skulle hennes mamma och pappa också bli sa hon.


Tove vinkade och ropade något i stil med "hejjåsjefa" Vet inte om det var en variant av "hej då Stefan"...


Hon imponerade på mig med sitt ordförråd. Klockrena "kessup" "äpple" "sitta" "åsså" Ja, och så fanns det en hel del annat också.

Vissa haranger är jag helt övertygad om var svordomar! Kanske tur att vuxna inte fattar allt man säger...



Prinsessan Tindra fixar inför korvgrillningen i lördags hos mommo.




Jag lyckades få en bra bild på Tove också. En dam med mycket bestämda åsikter om det mesta i livet. Och aldrig stilla, så jag har mååånga foton med viss dimeffekt...



















 12/4 2009


Och för alla er sörlänningar som inte riktigt har koll på det här med våren....

Detta är vår!

Snön rasar ner från taken, man kan göra snöbollar, och plogkarmarna efter vägarna är svarta. är det vår!


Vårhälsningar till er alla!









Ovido - Quiz & Flashcards