skogsmommo

Alla inlägg den 19 april 2009

Av åsa - 19 april 2009 22:00

Ja, inte vet jag. Men det började i morse med att jag skulle vika tvätten och samtidigt packa min väska.

Hmmm...

Men jag var ju tvungen att baka en sockerkaka också...

Och sy in de där bruna jeansen som var så stora.

Och lägga in ny musik på mp3:n.

Och köra Mats till tåget eftersom han skulle till Umeå.

Och förbereda köttet som vi skulle grilla till middag.

Och så skulle vi ju trava ett par pallar med ved.

Och hinna med att färga mina urblekta t-shirtar och en collegietröja.


Nu är klockan tio på kvällen, och allt det där är gjort, fast väskan packade jag alldeles nyss klart.

Jag som förut kunnat åka iväg med tandborste och ett par extra trosor, fick knappt plats med grejerna i den stora resväskan. Måste vara åldern!

Eller så beror det på att vi skulle ha med en uppsättning lite finare kläder inför avslutnngsmiddagen...-Ja, så måste det vara! ...-eller inte....


Nåväl, nu är allt utom telefonen och laddaren nerpackat, så i morgon bitti bär det av till Gripsholmsviken, 9 dagar av... -ja, jag vet inte riktigt. Förmodligen hårt arbete antar jag.


Jag lovar att avlägga rapport när jag kommer hem igen. Om jag orkar.


Kram på er alla, och lämna gärna kommentarer när ni kikar in här. Det är kul att få veta vilka ni är som läser min blogg.



Ovido - Quiz & Flashcards