skogsmommo

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

låååång Semester

Av åsa - 12 oktober 2010 18:38

Den här sommaren så hade jag delat upp min semester i två omgångar.

Först skulle jag ha två veckors semester, jobba två veckor för att avrunda med ytterligare tre veckor ledighet. Skööönt tänkte jag.


Nu är det ju så att livet alltför ofta inte blir precis som man (jag) tänkt sig.

En vecka före min semester skulle börja, så kändes det som att någon stack en kniv i ryggen på mig, och benen nästan vek sig.

Efter att ha träffat en sjukgymnast, och fått lite övningar att utföra hemma (eftersom de skulle ha semesterstängt i tre veckor), så var det bara att inse läget, och sjukskriva mig sista arbetsveckan.

-Nåja, lite längre semester är ju helt OK... Detta var vecka 28, den 12 juli närmare bestämt...


Så jag hade min semester i två veckor, med ONT i ryggen, när det var dags att jobba igen, så var det sjukskrivning som gällde i två veckor. Då fick jag även lite inflammationsdämpande piller, eftersom höften hade börjat "bråka" p.g.a ryggen.


På det följde tre veckors semester, med sjukgymnastbesök flera gånger i veckan.

Så var det då dags att börja jobba,var det meningen....Säger bara HA HA HA


Jag går fortfarande hemma och är sjukskriven! Det är meningen att jag ska börja jobba lite smått den 22 oktober.

Då har jag haft 14 veckors "ledighet" -en semester som heter duga, ifall jag nu hade kunnat göra något vettigt under tiden. Tyvärr så har ju varje dag kantats av smärtor.


Tjohopp så det kan gå.


Men i går var jag till min astmaläkare i alla fall, och han var helnöjd med att min medicinering verkade rätt inställd. Och så fick jag förklaringen på varför jag har så svårt att dricka brustabletter. -Han talade om att orsaken satt mellan öronen, och det hade han inte några piller mot. -en mycket uppriktig man ;-)


-stickning? jodå, jag har projekt på gång, men det är julklappsprojekt, så dem får ni inte se.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards