skogsmommo

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Givande dag

Av åsa - 24 oktober 2010 13:49

Det hade jag i går.

När jag vaknade på morgonen, så var jag helt säker på att jag inte skulle orka klä på mig på hela dagen.Dunderförkyld och med ett huvud som hotade med att explodera vilken minut som helst.

Men ett par ipren, lite nässprej, astmamedicin och en slemlösande äckelpäckelbrustablett senare, så kände jag min nästan som om jag nog skulle överleva ändå.


Sedan knackade det på dörren, och där står systeryster med sin dotter och barnbarn. Så då fick jag ju en anledning att klä på mig också. Vi kikade igenom mammas smyckeskrin, och syster valde ut en del grejer hon ville ha, och lilla H hittade ett par örhängen som man inte behövde ha hål i öronen för att använda.

En helnöjd liten tjej som åkte härifrån.


När de hade åkt, så ringde min mobil, och en kvinna som beställt hundhårsgarn av mig frågade om hon kunde komma förbi och hämta det. -självklart! Så skönt att få bort färdiga projekt (innan jag förlägger dem)

När jag lagt på luren så gjorde jag en bulldeg på 1½ liter vätska, och bakade en massa bullar.


När sambon åkt iväg på jobbet (han jobbar natt) så tog jag och plastsonen och packade in os i bilen, och åkte på grillen för att äta, och i förbifarten så plockade vi upp min yngste son också.

Kvällen avrundades med ett bseök på Ica, där vi gjorde oss av med alla pengarna i börsen på....eeehhh.....jaaa...alltså.....vi tänkte ju handla mat.

Men så kom vi på att vi faktiskt BEHÖVDE dricka, lite godis, lite nötter, och jag kände att jag skulle få skörbjugg om jag inte köpte en bit brieost och lite salta kex...

Ja, och eftersom jag är förkyld,och förmodligen inte skulle orka göra något idag, så BEHÖVDE jag en bok.

Vi köpte leverpastej och mjölk också.


Väl hemma igen, så parkerade vi oss i soffan för att titta på en gammal Indiana Jones film som jag spelat in, klockan nio på kvällen hade J somnat, och jag slog av TV:n för att övergå till viktigare saker, som att läsa bloggar ;-)


Kram på er alla

 
 
Ingen bild

Doris

30 oktober 2010 18:29

Hej Åsa
Vad kul att se dig på bloggen igen. Tråkigt med din rygg. Känner så väl igen det är ju opererad för diskbråck. Din blogg är upplyftande för du skriver precis vad du tänker. Inga kryssedulle inte. Hur går det med RK
Kram Doris

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards