skogsmommo

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Påsk(ledigt)

Av åsa - 11 april 2009 19:24

Ledigt i fyra dagar! Nåja...ledigt och ledigt....


Jag har åtminstone inte behövt åka till jobbet för att jobba. Det har jag gjort här hemma istället.

Mina två underbara barnbarn har varit här sedan i måndags, deras mamma, hon smet iväg i onsdags morse.

Bara övergav barnen sådär!(nåja, det var väl övenenskommet att det skulle vara så...)


Så onsdagen tillbringade barnen med morbror Mats, tur vi har en sådan -ja, en morbror alltså. Barnen älskar honom, och han verkar ju inte ha alltför mycket emot dem heller.

Torsdag var jag ledig, och ska inte jobba förrän på måndag morgon igen. Så all min vakna tid har gått åt till att serva barnbarnen.


Blöjor, välling, tvätta,

grilla korv, O´boy i flaska, tvätta,

Rädda katterna, laga mat, tvätta,

bada, plocka grejer, tvätta,


HUR orkade jag med mina egna tre? TRE barn i åldrarna : nyfödd, 2 år, 4 år.....


I morgon kommer räddningen! Pappa Tommy hämtar barnen. Tror att jag kommer att sova en hel vecka...

Jag har hunnit fota en del, men inte hunnit med att lägga in bilderna på datorn än, så de kommer senare.


Ha det bra, och njut av stillheten så länge den varar!


kram på er alla

 
 
Tiina

Tiina

12 april 2009 00:10

Längtar med efter livets-efter-rätt : )
Hoppas att du får vila under din ledighet, det är du värd.
Glad Påsk önskar dig och dina kära.

http://varmchoklad.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards