skogsmommo

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Trasig rygg? eller...

Av åsa - 15 april 2009 19:12

Vet inte vad jag ska kalla det, men det gör ONT!


Min rygg har pajat en gång för flera år sedan, och jag vet exakt när det hände... Jag jobbade på ISS, och vi skulle göra golvvård i filmsalen på F21, med allt vad det innebar. Släpa, bära, knuffa, slita och dra in maskiner till skurning, vattensugar, svep och moppar i massor.


-Det var den enkla biten...


Sedan så var det dags att skura upp golvet med maskin, inte heller problem.

MEN... sedan så var det dags att torka rent med vatten och moppar...

Tänk er en biosalong med fasta stolar, -och vi skulle in under varenda stol, vilket innebar böjd rygg i flera timmar...


Jag hade ont dagen efter det, tror ni att jag stannade hemma? Tror ni att jag var till läkare för dokumentation av arbetsskada?

-Nå NÄ!


Nu har jag haft barnbarnen här, burit, kånkat och grejat på med dem. Och nu gör det ont utav bara #!§#!?=!"#¤¤%&


Läkaren sa: "pronaxen i tio dagar och sjukgymnast. Hör av dig igen om det inte blir bättre"

-Visst! Om jag hade fått tid till sjukgymnast den här veckan! På måndag åker jag ner till Gripsholm på utbildning-hur nu det ska gå.


Nu var det färdigklagat för denna gång!

Här kommer förresten en bild på klätterrosens första (förhoppningsvis inte sista) säsong hos mig, inte så stor, och nästan överblommad innan jag kom på att man kanske skulle ta ett foto...




 
 
Tiina

Tiina

15 april 2009 21:31

DU har INTE tid att ha ont i ryggen nu...DUMMA DUMMA RYGG : (
Rota fram ALLT du hittar i medecinskåpet....Alvedon, Pronaxen,P-piller, Massage, örtkryddor från en trollgumma (du hittar säkert en i gula sidorna där hemma) sjukgymnastik, akupunktur, bastu tja VAD som hellst BARA DU BLIR BRA *snäääällllla*

Guuuud så fin ros : )

Japp det är "mormor" men igentligen om det ska vara rätt så är det B`s farmor...krånligt, jo jag vet, men jag kan ge dig en förklaring när vi ses.
Synda, synda att bli bra nu...Längtar efter dig. Kram // Tiina

http://varmchoklad.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards