skogsmommo

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

frågor och svar till Hemlis nr. 6

Av åsa - 6 november 2009 16:57

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

 Jag fördedrar ull, tycker INTE om bomull.

2. Vilka är dina favoritfärger?

 Jag gillar alla färger

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

NEJ

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Jag stickar helst med strumpstickor i trä eller bambu. favoritstorleken är 3-4 mm. Kortare rundstickor är också bra att ha, inte längre än 40cm, och helst i bambu/trä även där.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

 Jag har stickat större delen av mitt liv.  Det finns de som är mer avancerade än mig, men jag behärskar nog det mesta i stickväg.

6. Dricker du kaffe? Te?

dricker inte kaffe, men gärna te.

7. Är du allergisk mot något?

 NEJ

8. Vilken slags musik tycker du om?

 Country är en favorit, gärna den "gamla sorten"

9. Favoritgodis?

choklad, ljus eller vit.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

spinner, virkar, väver, scrappar, pysslar med blommor

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

vantar, sockar, mössor, sådant som inte tar så lång tid att göra.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

ja, ibland.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
tja, sisådär.
16. Stickar du sockor?

ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
jag har storlek 39-40 på fossingarna


18. När fyller du år?
27 oktober
19. Stickar du med pärlor?

nej

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

läser det mesta.



 
 
Susilull

Susilull

8 november 2009 17:42

Kul att du hittade till min blogg och vill vara med och tävla!
Har inte orkat/hunnit med att anmäla mig till några byten i höst, lite synd för det är kul när det dimper ner paket i lådan. Men nu fixar jag iaf så någon får paket av mej!

Ha det så bra!

http://susilull.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards