skogsmommo

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av åsa - 1 februari 2009 17:29

Jag har börjat (ja, börjat...) med skåprensning i köket, det var MYCKET välbehövligt...

Jag och sonen satte igång med varsitt skåp, han med porslin, och jag med ett sådant där "papper och andra bra att ha grejer-skåp"

Porslinsskåpet var väl inte så mycket att orda om, det behövdes torkas och sorteras upp lite. Men mitt skåp...oj, oj, oj.

Nog för att jag visste att det låg mycet skräp där, men att det till säkert 50% var skräp, hade jag inte kunnat fantisera om ens.

Nu är det bara resten kvar... Om jag tar ett skåp om dagen, så borde jag ju bli klar nästa vecka någon gång, men om jag ber sonen snällt, så kan han kanske ta några skåp till.


Efter att ha varit på vift en hel vecka, så har jag fått lite ny energi känner jag, den har jag saknat länge.

Så nästa projekt efter köksskåpen, får nog bli garderoberna. De där som innehåller sånt där som "jag kan ha nästa sommar, eller när jag går ner i vikt" HA HA HA säger jag bara!

Finns även x-antal plagg som är bra att ha när man ska måla/gräva i trädgården/byta olja på bilen/

- Tror ni att de används till det?

-Nå nä! (= nej!)

Tror att det kan bli en riktigt stor brasa här ute på gården när jag är klar med all rensning. -Kul, jag gillar att elda!


Hoppas nu att energikicken håller i sig till slutet på april, då jag ska iväg igen. Får väl förhoppningsvis hämta hem mer av den varan då. Om det nu finns extra energi i Uppsala... -Någon som vet?


Kramar till er från mig.


rensa mer!



Ovido - Quiz & Flashcards