skogsmommo

Alla inlägg den 9 november 2010

Av åsa - 9 november 2010 19:26

Ja, jag börjar känna mig som en sådan.

I morse, på väg till jobbet så ringde en kollega till mig, de behövde hjälp med varuplocket på en butik där vi har bemanning.

Självklart åkte jag dit -det är ju en av mina "vanliga" arbetsuppgifter. Efter fyra timmar på stengolv, så kändes min rygg -ja, den kändes alltså väldigt mycket mer än i vanliga fall....

Sedan en timme hos sjukgymnasten, där det visade sig att jag inte klarade av att göra alla övningar -som jag kunnat tidigare- just för att det gjorde så f-bannat ont i bäckenet.


Så nu sitter jag här och har ont inte bara i ryggen, och i höften, utan hela bäckenet känns som att det håller på att krackelera.

Ska plocka fram spikmattan och ligga på den en stund. Det brukar i alla fall lindra lite.

I morgon MÅSTE jag komma ihåg att ringa till min doktor. Det här funkar inte längre.

Och nu när jag sitter här, så dyker nästa tanke upp i huvudet: får se om jag KAN ta mig till jobbet i morgon.


*SUCK*


Jag har gjort dagens goda gärning. Jag har plockat ut ett hundratal böcker, som jag ska fota, och lägga ut på tradera. Kanske kan få in en krona eller två där, samtidigt som jag får lite rensat hemma.


Egentligen skulle man väl föra allt på någon loppis, men då måste det finnas ork att prismärka och ta sig iväg också. Och just nu så finns inte den orken att uppbringa.


I går kväll påbörjade jag en tröja som jag tittat på länge, vi får väl se om den någonsin blir färdigstickad. Men vem vet.... en vacker dag så kanske....


Det här är mönstret som ska täcka hela tröjan och ärmarna:



Mönstret hittade jag i boken: The Celtic collection



Ovido - Quiz & Flashcards