skogsmommo

Alla inlägg den 19 november 2010

Av åsa - 19 november 2010 15:46

I går kväll stängdes strömmen av här -inte för att vi hade obetalda elräkningar- utan för att de skulle byta "någon grej som hette något" i en närliggande by. Så då skulle vi vara utan el mellan 23.00-05.30

Med tanke på att det är vinter, och därmed lite småkallt ute. Så gjorde vi upp eld i vedpannan i går på dagen, just för att det inte skulle hinna bli så kallt inne.

Det är inte någon mening med att elda när det är strömavbrott- det enda som händer då, är att pannan börjar koka, för att den inte har el till att cirkulera runt vattnet.

Nåvä, det var varmt o gosigt när vi kröp i säng i går. Men i morse var det definitivt inte varmt o gosigt.... brrrrrrrrrrrrr........... 17 grader inne, och exakt lika mycket ute -med ett litet minus bakom siffran....


Så jag gjorde upp eld i pannan, väckte sambon som skulle iväg och jobba. Själv behövde jag inte åka riktigt lika tidigt som honom, så jag ställde om klockan och kröp ihop på soffan uner täcket tills det skulle bli lite varmare inne.


Sedan väcktes jag av ett SMS på min telefon, där en kollega undrade om jag var "på G".... -eeehhhhh??? nää....jag sover tänkte jag.......och kollade på klockan. Jag skulle böra jobba 07.00....nu var klockan 07.30


Jag hade ställt om klockan, MEN glömt att slå igång larmet.


Ja, så kan det gå när man är trött, och det är strömavbrott - ja, såklart att det var strömavbrottets fel! Man ska ALLTID ha något att skylla på.


Kram på er alla!


Ovido - Quiz & Flashcards