skogsmommo

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av åsa - 4 februari 2010 12:04

Jag känner mig mycket okoncentrerad och lite lätt förvirrad sedan en tid tillbaka. Kanske bara är lite mycket runtomkring mig. Jag vet inte så noga, och inte grubblar jag över det hela heller.

Men jag märker det på mina blogginlägg...

Så, håll tillgodo med ytterligare ett inlägg om....tja, jag vet inte riktigt. Lite lösa tankar och sådant som dyker upp i huvudet medans jag skriver.


Såg på min "hemlisväns" blogg att hon fått sitt paket som jag skickade häromdagen. Vad bra att det kom fram.


Själv så har jag inte haft så mycket tid över för att blogga, har fastnat med en ljudbok i min mp3 där hemma. Och när man lyssnar på en bok, så är det helt perfekt att sticka samtidigt -om man orkar.


Och så har sonen skaffat sig en ny dator, så jag har fått hans gamla bärbara -fast den är då inte gammal den heller, men tydligen så är den nya bättre att spela spel på. Det struntar då jag fullkomligt i. Den gamla datorn -MIN dator- passar alldeles perfekt till att surfa runt på olika bloggar med, läsa mail och ladda ner nya ljudböcker när den gamla tagit slut.


På jobbet så har vi hur mycket som helst att göra nu, känns som om tiden inte riktigt räcker till för allt jag skulle behöva hinna göra, fast det kommer ju fler veckor framöver -hoppas jag.


Och vet ni vad det bästa är?

I morgon är det fredag!

Och då åker jag till min mamma uppe i Lannavaara, för att på lördag åka vidare till Muonio för att gratta min älskade mommo, som fyller 95.

Tänk er att få leva så länge... Vet inte riktigt om jag skulle vilja det, men kanske om man får vara frisk. Tja, vår tid på jorden är nog utmätt, så man lever så länge man lever, sedan är det slut.

Fast jag har då bestämt att jag kommer att titta till mina nära och kära fast jag har dött. Så då vet ni det!


Kram på er alla!




Ovido - Quiz & Flashcards