skogsmommo

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av åsa - 5 februari 2010 21:42

Jag sitter hos min mamma och inviger henne och hennes sambo i internets fantastiska värld. Det känns som om de är lite misstänksamma, men många frågor får jag: "måste man köpa till alla saker" typ så att man kan titta på bilder osv...

Jag visade gamla foton från Kiruna, och "gubben " blev helt fascinerad över vad som fanns att titta på. Tog fram en massa gamla finska låtar på nätet som vi lyssnade på.

mamma fick titta på gamla foton från hennes undgdomstider, med en massa gamla döingar. Ja, på fotona så levde de ju, men nu är de då stendöda.

och när man sedan kunde titta på snöslungor, ja då var nog lyckan total!

Jag tror att de kommer att köpa en dator snart   


I morgon bär det iväg till barnbarnens tredje mommo. Nämligen min mormor som fyllt 95 år idag.


jag återkommer!


Så här vackert kan det vara i Lannavaara en vinterdag.


  

Ovido - Quiz & Flashcards