skogsmommo

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av åsa - 10 februari 2010 14:30

I dag har jag varit ledig från mitt "riktiga" jobb, och i stället varit ute och jobbat som utbildare i första hjälpen.

Och det bästa av allt är väl att det var en kortvariant av utbildning i dag. Bara drygt tre timmar.

Så nu sitter jag här hemma, och är lite förundrad över hur vackert det är ute på dagen. Solen kikar fram över trädtopparna, och fåglarna äter ute på fågelbordet. Herr (eller fru) jag vet inte så noga, talgoxe fryser visst om tårna, för han/hon lyfter på fötterna hela tiden.

Nu ska jag krypa ihop på soffan med en ljudbok i öronen, och bara vara ett par timmar. Sedan är det dags att hämta dotter med småmonster från tåget.


Förresten, mormor var jättepigg och glad när vi var dit, hon var ganska "med" också. Mindes tårtan de ätit dagen före, och att  den var god. Så det var riktigt kul att träffa henne.-Jag glömde ju berätta det tidigare när jag skrev.


kram på er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards