skogsmommo

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

en alldeles ledig helg

Av åsa - 20 februari 2010 07:02

Och det känns så skönt!

Även om jag inte jobbar med mitt "rikitiga" jobb på helgerna, så brukar det alltsom oftast vara inlagt lite andra "måsten". Någon utbildning, besök av barnbarn, handling eller annat viktigt. men den här helgen tänker jag bara sitta i min fåtölj och jäsa, sticka och lyssna på en ljudbok. Kanske kika lite på tv:n som omväxling ibland -om jag känner för det.


När jag vaknade i morse, så kändes det lite småkyligt när jag stack ut tårna från sängvärmen. Så jag klädde på mig lite, och tassade ut i köket på mina yllesocksförsedda fötter.  Termometern sa att det var 15 grader inne i huset.... och ute var det -30,1. Då förstår jag ju varför det hunnit bli så kallt, trots att vi eldade i går kväll. Känns lite skumt med dessa temperaturväxlingar som vi haft hela vintern.


Och så undrar jag varför jag har haft så ont i kroppen hela vintern...ha! Det är väl inte underligt egentligen. Min kropp reagerar på väderomslag, När det pendlar mellan högtryck och lågtryck så här som det gjort hela vintern, så känner jag mig ungefär som om någon lagt mig i en sträckbänk och kört över mig med ångvält. Eller som jag beskrev det för en läkare: djävulsk träningsvärk i hela kroppen. Även tå och fingerlederna.


Nåja, vad är väl en bal på slottet.....


Och på tal om bal, eller om något helt annat egentligen. Jag har en kompis, som precis som jag bär på något litet exra kilo. Ja, det beror ju på vem man jämför med alltså...

Jag menar om vi skulle jämföra oss med en elefant, så skulle vi ju båda vara magra som stickor, men om vi jämför med en lemur, ja då får vi ju raka motsatsen till svar...


Jag kan ju säga som så här: vi ser inte ut som smidiga lemurer. Så då var det färdigpratat om detta, och ni alla vet exakt hur vi ser ut: som ett mellanting mellan lemur och elefant. -Hur en lemur ser ut? Den har låååång svans, och står gärna på två ben Timon( i Timon och Pumba) är en lemur.


Men kom till saken då! Ja, ja, jag ska...med risk för att få krypa till korset senare för att bekänna att det misslyckades... eller jublande berätta att det lyckades -vilket jag ju hoppas på.


Vi ska börja på pulverdiet den 1 mars, så det ska bli spännande att se vem som ger upp först, vi eller våra familjer   

Tanken är att vi ska ge det en månad, dvs. mars månad ut, vi får väl se vad resultatet blir av detta.

Jag lovar att återkomma...


Krama varandra i kylan, det värmer!

 
 
Ingen bild

Moster

20 februari 2010 13:23

Önskar dig lycka till med dieten!
Själv kommer jag ALDRIG att gå på någon pulverdiet (mer) - däremot kan jag dricka en pulverdryck till vissa måltider. Min ämnesomsättning stannar helt om jag inte äter...
Vilket dilemma egentligen?
Det är svårt att hitta den gyllene medelvägen ;-)
Speciellt för oss (läs mig) som utseendemässigt står närmare en elefant än en Lemur ;-) Ha en bradag!
P.S Vi har ganska myggfritt just nu ;-)

 
Ingen bild

G

20 februari 2010 18:24

Hahaha .. så kan man ju oxå benämna det ... Jag känner mig som en riktig elefant ibland . Helst när jag ska knyta skorna .. Wonder why !?? ;)
Vi får verkligen hoppas på att vi lyckas .. Känner mig laddad !
Krama S nu i kylan så du blir riktigt VARM !! ;)
Kram på er ! G

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards