skogsmommo

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Kallt ute, kallt inne, kallt i sinne...eller nej förresten!

Av åsa - 25 februari 2010 18:27

Kallt ute, jahaa då! Det är längesedan jag tyckte att -20 var kallt, nu känns det som blidväder när termometern närmar sig dessa grader. I jag vet inte hur många dagar, så har det pendlat mellan -30 och -25. Till följd att inomhustemperaturen inte heller varit riktigt så som jag vill ha den. tur att vi har en öppenspis med fläkt. Den används flitigt.

På jobbet håller de på att bygga om, som vanligt i just denna butikskedja.

I tisdags, så drog de fram en stor kyl, modell bauta bokhylla, och där bakom var det lite mögel. Det luktade inte sååå lite tyckte jag, som är en aning känslig mot just detta ämne...

På onsdag morgon vaknade jag med feber, och ont i hals och bihålor. Kan ju vara en slump, men jag börjar mer och mer misstänka att mina sjukdagar till stor del kan bero på just allergi.

Kan man få feber bara sådär, på grund av allergi? Tja, inte vet jag. Men när jag lägger ihop ett och ett och alltid får det till minst tre, så då börjar jag ju undra.

Eller så inbillar jag mig bara att jag är sjuk...


Nu fundrar jag på om jag ska sätta mig vid spinnrocken för att spinna lite svart ull från Lannavaara, den känns så otroligt mjuk, så jag längtar bara efter att få sätta händerna i det. Frågan är bara om jag orkar sitta med det i kväll.

Jag har nämligen en plan, som Sickan i Jönssonligan. Jag ska spinna garn till en tröja åt mig själv. Än så vet jag inte hur den ska se ut, men det vet jag ju å andra sidan aldrig när jag påbörjar ett stickprojekt...


Sista hemlispaketet är ivägskickat, garn och te-bytet är också skickat iväg. Likaså lovikkavantarna till styvbrodern i Kiruna, som klagade över att hans gamla vantar var slut. Och inte ville han ha rosa vantar, fast han sa att jag fick välja färg. Så när rosa inte dög, så blev det en mörk tukosblå färg istället, eftersom affären inte hade annat att välja på, och garnbutiken var stängd på söndag kväll.

Hoppas att det duger.


Kram på er alla från en febrig skogsmommo.

 
 
Koola Viola

Koola Viola

26 februari 2010 10:49

Man blir alldeles temperatur-bortkollrad, jag håller med. Idag har vi otroliga noll grader här och det känns som högsommarvärme.

http://koolaviola.blogspot.com

 
Oliver & Diana

Oliver & Diana

10 mars 2010 17:37

Hej Åsa!
Mamma rekomenderade din blogg. Otroligt fin blogg du har, hit kommer kag att komma ofta.
Tittar in till dig så att du får min bloggadress. Du kanske vill läsa om min nya vovve Oliver och hans bravader.

Mamma hälsar. Kram Diana & Oliver

http://ollipop.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards