skogsmommo

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Nymålad hall

Av åsa - 15 november 2010 22:30

Jepps. Det har jag nu. En alldeles nymålad, fin och fräsch hall.

Hemma hos oss, så tänker och planerar jag. Jag har massor med planer och tankar ;-)

Men att sedan komma vidare från tankarna till handling, ja det brukar ofta handla om 10-års projekt. Mycket för att min ork inte riktigt räcker till... -Väldigt frustrerande!

Men nu hade jag då planerat att hallen skulle målas, och jag hade till o med köpt färg för några veckor sedan.


Men med trasig rygg, så händer det inte så mycket mer efter 4 timmars jobb. Så i dag ringde min dotter och frågade när vi skulle måla, och jag sa som det var: en annan dag, när jag orkar mer.

Men hon kom ut till byn, hjälpte mig att tömma hallen, plocka lös golvsocklar och dörrlister. Och sedan målade vi. -I ärlighetens namn, så var det nog hon som gjorde det mesta jobbet..


Och sååå fint det blev! Nu när lönen dyker upp, så ska jag inhandla färg till golvsocklar och dörrfoder, så att de blir målade och tillbakaspikade igen.

- Foton kommer när jag hinner. Missade tyvärr att ta "före" bilder.


Nu är det bara resten av huset kvar att fixa. Tror att vardagsrummet blir nästa projekt.



 
 
Gabriella

Gabriella

15 november 2010 23:12

Men kära Åsa! Säg bara till så kommer jag ut och hjälper till med nåt om du vill. Jag är ingen hantverkare, men jag kan om inte annat.. eh... vara ivägen! Det är jag bra på :)
Kram!

http://stjarnoga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards