skogsmommo

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Gäsp!

Av åsa - 18 november 2008 18:38

Vill bara sova nu, men näpps! Det kan jag inte. Har massor som måste göras klart inför morgondagen.

Det började i går kväll, gick och la mig, inte särskilt trött, men bolibompa var slut, alltså var det sovdags.
Högg in på en riktigt sliskig harlequin roman -tack syster för att du försett mig med en bunt!  Jag läste och jag läste.....och jag läste..... och John Blund, han var nog hos någon annan.
-Han hade glömt bort mig! *snyft*

Klockan 2 på natten, då gav jag f-n i honom, och släckte lampan ändå. Ville han inte vara med mig, så inte tänkte då jag krusa...

Klockan blev halv tre.... sedan så måste jag ha slumrat till ändå, för nästa gång jag kollade klockan, då var den 4! wow! sedan så kikade jag på den varje gång jag slog upp mina grå (som måste ha varit rätt så dimmiga då)...en gång i halvtimmen!

 Det var nästan en befrielse när klockan ringde kl 6.00 i morse....-jag sa nästan...

På något vis så fick jag i mig frukosten, plockade upp syster som skulle åka in till stan med mig.

In på Röda Korset, vänta in den välstrukturerade läraren som skulle få dras med mig ännu en dag. -Stackarn! Han kan inte ha det lätt!


Klockan 15.00 var det dags för besök hos sjukgymnasten, en mycket förstående man.... han sa ungefär " skyll dig själv som inte kommit tidigare"  -Men jag trodde ju att min axel var bra! ... Eller bättre..... hrmmm.... nåja, inte lika ont som tidigare då.... Han lovade i alla fall att jag skulle få ett träningsprogram som kanske gjorde den bättre, i allafall inte sämre, alltid något!

In på mataffären, handla livets nödtorft, glömde köpa den laktosfria mjölken, igen... nåja, bara jag som lider av det.

Åka hem, laga mat, äta mat, slänga sig i soffan för att se om JB dyker upp i kväll....tänkte jag.... Och kom på!

-Jag har ju den där j-a utbildningen i morgon! Och har jag förberett den? Icke! 


Så nu sitter jag här o skriver i bloggen, det är ju kreativt värre. Kanske skulle prata om blogginlägg i morgon, istället för hur man använder en defibrillator. Visst låter det roligare?

Fast.... risken finns väl att företaget som köpt utbildningen kan ha en annan åsikt....


Så, jag ska sluta skriva här, det är ju snart en hel novell. Och ja! jag ska göra det jag måste, kolla så att allt är i ordning till morgondagen.


kram på er alla!





 
 
Ingen bild

Cia

19 november 2008 07:49

Ojdå! Blommar det så fint hos dig ännu? Här blommar ingenting. Var bara så trött och less på regnet och halkan igår så jag iddes inte ens skriva något. Men idag är det en ny dag OCH det regnar INTE!!! Sköt om dig nu! Kram

 
Ingen bild

åsa

19 november 2008 17:32

tyckte att den var så mysig, känns som i södra sverige en sommarkväll, lite mörkt så där.... Den är fotad här hemma framför köksfönstret.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards