skogsmommo

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av åsa - 23 januari 2010 18:31

En sådan dag var det idag.


I går kväll packade jag väskan, kollade så att alla böcker var med, för jag skulle hålla i en heldagsutbildning i första hjälpen i Boden.


I natt, vaknade jag av att jag hade ont i magen, typ mensvärk, så jag tog ipren och somnade om -i en halvtimme. Sedan rusade jag på toa, satte mig på toastolen, med hinken framför mig. Och där har jag "roat" mig mellan klockan 2-halv 4 i natt.
Då var jag och skrev ett SMS till kontaktpersonen i Boden, där jag beklagade att jag inte skulle kunna hålla i utbildningen idag. För jag insåg ju ganska snabbt att jag hade åkt dit ganska ordentligt på magsjuka.



Och sedan klockan 03,30 i natt har jag varvat mellan toabesök och slummer på soffan, alternativt i sängen. Nu, klockan 18,30 så börjar jag känna mig som att jag kanske kan överleva den här dagen också. Men tidigare i dag bad jag dottern att gå till grannarna och låna älgstudsaren.

Jag har ett mycket klart och tydligt minne av att jag satt på samma toastol förra vintern också, och utförde liknande procedur. Begriper inte varför somliga ska drabbas, och andra slippa undan.  

Nu hoppas jag bara att inte småmonstren åker dit också.


Ovido - Quiz & Flashcards