skogsmommo

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av åsa - 11 januari 2010 20:55

Här lottas det ur en superfint garn, och jag vill ha det!



http://solfjader.blogspot.com/2010/01/garn-utlottning.html

Av åsa - 11 januari 2010 20:17

 Om jag fick som jag ville, så skulle jag ha minst tre rum i huset till mina garner, ull, spinnrockar och vävstol, stickmaskin mm. Ja, ni vet, sådant där som är bra att ha tillgängligt, när lusten sätter in   

Men nu är det ju så att jag inte bor ensam i huset... Så jag får hålla till godo med att ha vävstolen i förrådet, fast där är så kallt så jag kan inte väva på vintern...

-synd om mig är det (kanske inte)

 

Och så har jag avdelat en del av vardagsrummet till mig själv. Ja, och så katten förstås...

En fåtölj, som står precis så att jag kan titta på TV samtidigt som jag stickar, utan att behöva vrida på huvudet -då kan man få ont i nacken! En hel bokhylla med garner, lite ull, och annat viktigt.

 

Här kommer då några foton av "det heligaste"

 

 

 

Katten, min fåtölj, och lite av "röran"

 

  

 

 

 

En del av garnerna som ligger i hyllan, lådorna, och några påsar med garn i

 

  

 

 

Ord är väl överflödiga?

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards