skogsmommo

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Min stickhörna

Av åsa - 11 januari 2010 20:17

 Om jag fick som jag ville, så skulle jag ha minst tre rum i huset till mina garner, ull, spinnrockar och vävstol, stickmaskin mm. Ja, ni vet, sådant där som är bra att ha tillgängligt, när lusten sätter in   

Men nu är det ju så att jag inte bor ensam i huset... Så jag får hålla till godo med att ha vävstolen i förrådet, fast där är så kallt så jag kan inte väva på vintern...

-synd om mig är det (kanske inte)

 

Och så har jag avdelat en del av vardagsrummet till mig själv. Ja, och så katten förstås...

En fåtölj, som står precis så att jag kan titta på TV samtidigt som jag stickar, utan att behöva vrida på huvudet -då kan man få ont i nacken! En hel bokhylla med garner, lite ull, och annat viktigt.

 

Här kommer då några foton av "det heligaste"

 

 

 

Katten, min fåtölj, och lite av "röran"

 

  

 

 

 

En del av garnerna som ligger i hyllan, lådorna, och några påsar med garn i

 

  

 

 

Ord är väl överflödiga?

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Koola Viola

Koola Viola

11 januari 2010 20:48

Maken och sonen och jag har också olika åsikter om vad vårt "extrarum" ska användas till. Sonen vill helst slå ut väggen så han får dubbelt så stort rum. Jag vill gärna flytta kontoret dit och tapetsera om. Maken vill... pja, lägga en övningsputt-green där. Tror jag.
Roligt nästan jämt :)

http://koolaviola.blogspot.com

 
AnJa

AnJa

11 januari 2010 21:43

Det som väntar på nåt gott... ska bli kul att se bilderna! Det finns fördelar med att vara särbo ;-) Fast med två grabbar kvar hemma gör man inte som man vill riktigt ändå...

http://anjson.wordpress.com

 
Dozan

Dozan

12 januari 2010 13:35

Men vad mycket plats du har för garner osv som ligger framme! Jag har några plastlådor från IKEA som är knöfulla - men de står i ett ouppvärmt "vindsutrymme" under snedtaket på andra våningen. Framme i vardagsrummet ligger en del stickor och garner och så har jag en "puff" i rotting med förvaring under sitsen där det ligger en hel del garn. Maken har nog inget emot mängderna - så länge de inte syns för mycket. Han är mer för en avskalad ren inredning :-D

http://dozandesign.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards