skogsmommo

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av åsa - 26 januari 2010 08:17

Nu är jag ganska säker på att jag överlever även denna sväng av kräksjuka.

Det jag dricker stannar kvar, och i går kunde jag äta lite, utan att det kom på retur.

Nu återstår bara att försöka bygga upp lite ork och energi, så att jag kan vara vaken en hel dag utan att behöva sova middag också.

-Misstänker att det inte är så populärt om jag kommer på jobbet och talar om att jag måste vila middag ett par gånger under arbetsdagen...

Det positiva är ju att barnbarnen inte blev sjuka (peppar, peppar...)

I dag ska jag försöka ta mig in till stora staden och handla lite livsnödvändigheter, typ mjölk och annat ätbart. Tyvärr så vill ju resten av familjen äta, även om jag skulle kunna vara utan just nu.

Annars så går livet sin stilla lunk här hemma .Katten Morris och hunden Bianca leker, hönsen äter, skiter och värper lite ägg mellan varven, Gammelhunden ligger på gården och njuter av stillheten där ute. Och gammlekatten har gömt sig undan småmonstren.

Nu ska jag gå och inspektera lite teckningar som 2-åringen tillverkar.


Ps. Det är första gången på länge som min stickning fått vila en hel vecka. Börjar känna av abstinensen...


Kram på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards