skogsmommo

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Full rulle

Av åsa - 21 januari 2010 20:07

Här är det full fart, från tidig morgon till sen kväll. -Nåja, sååå sena kvällar är det ju inte för mig, eftersom jag stiger upp halv fem vareviga morgon. *suck*


Men när det jojkar under min kudde på morgonen, så smyger jag ut ur sovrummet, försöker med telepati övertyga hunden om att hon INTE behöver dansa macarena klockan halv fem på morgonen, för då kan hon väcka de sovande monstren.

Monstren? Ja, barnbarnen som ligger och sover, och jag är helt övertygad om att de förvandlas till monster om de blir väckta den tiden på dygnet. Och skulle nu inte de förvandlas, så är jag alldeles säker på att deras mamma blir det.


Jag stänger dörren till sovrummet försiktigt, och tassar iväg till altandörren för att släppa ut den dansande hunden, -nä, telepati fungerar inte på henne.

Klär på mig, skrubbar tänderna, försöker få upp ögonen så pass att jag åtminstone ser vägen när jag ska köra.

Kollar i spegeln så att jag inte har byxorna på huvudet, och öppnar dörren -försiktigt -HA! -den gnisslar fortfarande!


Sedan när jag är nästan är ute på E4:an, efter en mils körning, så har bilen fått upp värmen, jag har fått upp ögonen, och orkar till o med slå på radion.


Väl på jobbet, så har jag inte en aning om hur min dag ser ut, det kan vara alltifrån en relativt lugn dag på kontoret, till en dag som inte slutar förrän 12 timmar, och måååånga steg  senare. -Vad jag jobbar med?

Jag är produktionssamordnare på Samhall i Luleå, vilket innebär att jag ser till att folk är där de ska, när de ska, och gör det de ska. Och ser till att de har ett schema att följa. Förutom det så ska jag täcka upp om någon är sjuk, eller om det är extra mycket att göra på någon arbetplats.


Och just nu, så har jag två små söta monsterprinsessor här hemma, som kullkastar mina planer på middagsslummer när jag kommer hem. Jag hinner inte sitta ner i min stickhörna och bara vara heller, för då är det någon som kommer och säger "mommo, kolla" eller något annat livsviktigt. Och sedan så måste man ju hinna med alla kramar, och godnattpussar och sådant där.

Så, strax efter att prinsessorna stupar, så gör skogsmommo detsamma. Därav de lite glesa blogginläggen just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards