skogsmommo

Alla inlägg den 1 december 2008

Av åsa - 1 december 2008 17:09

Jag har sovit! Ända tills jag vaknade...-nähä? jepps, och alldeles utan väckarklocka eller telefon som ringde. Det var så skönt!

Sedan så har jag tittat till hönsen, stickat klart ett par lovikkavantar, stickat klart ett par andra vantar, som saknade tummar..... -det är så trist att sticka tummar! Varför ska man ha tumme på vantarna? Kan väl gå lika bra utan. -Vet inte riktigt vad det är jag har emot att sticka tummarna, för det går fort, det är lätt, och sedan är ju vantarna klara! -Ett mysterium, jag kanske löser innan jag dör, annars så får väl nästa generation ta över funderingarna på det.

Nåja, ska ta och sätta igång ett par lovikkavantar till, de går fort att sticka, och är eftertraktade av alla....därför har jag bara ett par själv, och de håller på att ta slut....

Var ut på en prommis med hundarna nu i kväll, och det var så mysigt efter vägen, massor med snö som hängde på träden, sådär som det brukar se ut på julkort ni vet. Jag börjar nästan få lite julkänslor, det saknade jag hela förra julen, vet inte vart julstämningen tog vägen då. Men nu börjar det kännas som att man kanske ska plocka fram nån liten tomte från förrådet och ställa nån elljustake i fönstren.

Hej hopp till nästa gång!  


Ovido - Quiz & Flashcards