skogsmommo

Alla inlägg den 13 december 2008

Av åsa - 13 december 2008 15:12

Vaknade i morse av att halsen sved, täppt i näsan, och jag kände mig bakfull. Nä, jag var nykter även i går. Kanske en följd av vädret i natt...


I går kväll var vi ute och jobbade på luciavakan, vi? -jo, ett gäng Röda Kors volontärer, som pälsade på oss, och gick ut i snäslasket/stormen, för att hjälpa ev. skadade/överförfriskade/döende... Och sådana som bara ville prata lite.


Kvällen startade vid 20,00 tiden med lite hopplock av julmat och trevligt sällskap, vi åt och pratade och skrattade. Sedan vid tiotiden var det dags att bege oss ut i snön, och jag lovar -det snöade, blåste och var +grader ute...


Men vi kämpade tappert på, fyllde på med lite dryck inne på MAX då och då, vissa av oss funderade på att patrullera INNE på Bishops, Cleo, Tallkotten osv... Allt för att slippa känna sig som en dränkt katt.


Vi blev inbjudna på varm choklad/kaffe och bulla hos polisen, det var trevligt, torrt och varmt... Där träffade vi också vårt kommunalråd Yvonne Stålnacke som var intresserad av vår verksamhet, och ställde många frågor.


Sammanfattningen av kvällen?

- vi SÅG en skoterolycka -jepps. Mitt inne på gågatan i centrala Luleå

- Vi skrattade mycket

-Vi plumsade mycket, både i snö och vatten

-Det var BLÖTT!


Prosit!


Ovido - Quiz & Flashcards