skogsmommo

Alla inlägg den 5 december 2008

Av åsa - 5 december 2008 16:52

läste på "pekas mammas" blogg att hon skulle flytta till en lägenhet på glaciären, där har jag också bott, i två omgångar. Första svängen var när vi flyttade från Luleå till Kiruna, -78 tror jag det var, kanske -79. Då var det ett nybyggt bostadsområde, det var inte ens alla hus som var färdiga. Lite långt hade jag till skolan, men det gjorde inget.

Vi flyttade därifrån efter ca ett år, eftersom min mamma behövde få bo på bottenvåningen för att kunna ta sig ut även då hon hade riktigt ont.

Åren gick, jag flyttade hemifrån och fick barn, 1990, i februari så flyttade jag och dåvarande mannen in med våra barn i en 4:a på Tarfala, som var gårdarna brevid glaciären, identiska hus, fast  i andra färger. Vad jag trivdes där!

Ungarna hade nära till dagis och skola, affären låg nära, och eftersom jag jobbade i just den affären ett tag, så hade jag nära till jobbet också. Enda som var lite långt borta var ju stan, men dit kunde man ta bilen.

Ovido - Quiz & Flashcards