skogsmommo

Alla inlägg den 8 december 2008

Av åsa - 8 december 2008 21:20

Förra veckan så vann jag 1000:- kr. att beställa för hos CC-Hobby. En kul katalog! Jag tror jag bläddrade i flera timmar, och ville ha allt! Helst 2 av varje.

Sedan besinnade jag mig, när jag insåg att 1000:-, som visserligen är mycket pengar, inte räckte till allt i hela katalogen.

Efter lite funderande, så bestämde jag mig för att köpa det som jag älskar att hålla på med, nämligen ull! De hade en helt underbar merionoull! Och pengarna räckte till 2 kilo! Fattar ni hur mycket 2 kilo merinoull är?  


Paketet kom idag! och OJ vad jag vill sätta igång med att spinna, men då vet jag att jag har ca ½kg garn som ska spinnas på beställning, och det håret dyker upp nu i veckan. Så min merionoull får nog vackert vänta till efter jul någon gång innan jag hinner med den.


Men jag får väl sitta och drömma, och titta, känna och klämma på ullen, fundera på färgkombinationerna, om det ska vara enfärgade garner, eller melerade. Kanske tvåfärgade, eller varför inte en salig blandning....

Entrådigt eller tvåtrådigt.... -och så undrar sambon varför jag har så svårt för att bestämma mig!


dröm ulliga drömmar! -det ska jag





Ovido - Quiz & Flashcards