skogsmommo

Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Halsont och snuva

Av åsa - 13 december 2008 15:12

Vaknade i morse av att halsen sved, täppt i näsan, och jag kände mig bakfull. Nä, jag var nykter även i går. Kanske en följd av vädret i natt...


I går kväll var vi ute och jobbade på luciavakan, vi? -jo, ett gäng Röda Kors volontärer, som pälsade på oss, och gick ut i snäslasket/stormen, för att hjälpa ev. skadade/överförfriskade/döende... Och sådana som bara ville prata lite.


Kvällen startade vid 20,00 tiden med lite hopplock av julmat och trevligt sällskap, vi åt och pratade och skrattade. Sedan vid tiotiden var det dags att bege oss ut i snön, och jag lovar -det snöade, blåste och var +grader ute...


Men vi kämpade tappert på, fyllde på med lite dryck inne på MAX då och då, vissa av oss funderade på att patrullera INNE på Bishops, Cleo, Tallkotten osv... Allt för att slippa känna sig som en dränkt katt.


Vi blev inbjudna på varm choklad/kaffe och bulla hos polisen, det var trevligt, torrt och varmt... Där träffade vi också vårt kommunalråd Yvonne Stålnacke som var intresserad av vår verksamhet, och ställde många frågor.


Sammanfattningen av kvällen?

- vi SÅG en skoterolycka -jepps. Mitt inne på gågatan i centrala Luleå

- Vi skrattade mycket

-Vi plumsade mycket, både i snö och vatten

-Det var BLÖTT!


Prosit!


 
 
Gabriella

Gabriella

13 december 2008 15:51

Åh, jag hade velat vara där och frysa med er! Hur gick det då? Var det en lugn kväll? Mysigt med julmiddag.
Vi ses snart!

http://stjarnoga.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

14 december 2008 13:03

Det var jättelugnt, inga omhändertaganden alls.

kram!

 
Ingen bild

Moster Cia

16 december 2008 19:14

Hur lyckades ni med skoterolyckan mitt på gågatan??? Men Åsa då!!! ;-) Ni kunde ju ha gått lite vid sidan om i alla fall *hehe*

 
Ingen bild

dorkan

26 december 2008 13:23

dog du av förkylningen 13 december...eller? du har ju inte skrivit nå´t sen dess!
GOTT NYTT ÅR (om du lever alltså....)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards