skogsmommo

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Lever än...

Av åsa - 26 december 2008 18:04

Tror att Dan Hylander hade en låt med det namnet, men nu gällde det mig själv.

Jodå, jag har överlevt snuva, hosta o halsont... Fast jag trodde där ett tag att jobbet skulle ta död på mig! Har väl aldrig varit med om att ha så mycket att göra ända till dagen före julafton, har inte ens hunnit sitta och läsa mina mail, för jag har stupat i säng efter jobbet.


Nåväl, det som inte dödar, det härdar, så nu känns det som rena semestern på jobbet, kan ju bero på att jag jobbar ca 3 timmar per dag nu fram till den 2/1. Och det är så skönt!


Julen kom, och gick, lugnt och stilla. Bara gubben och de två minsta barnen hemma. Vi tittade på Kalle, öppnade paket och åt. Sedan så var det titta på mer TV, äta mer, fylla på med godis, clementiner, mer godis, lite ostbollar, några riskakor med ostsmak hann väl också slinka ner. Och så undrar man varför man inte är hungrig på flera dagar...


Tomten tyckte nog att jag hade varit snäll, för jag fick några paket, fast jag inte hade förväntat mig några -han kan inte ha sett allt jag gjort under året...

Fast jag stod ju och samlade in pengar på Kallax här om dagen, så det kanske uppvägde det hela?


kramar på er alla tills nästa gång


God fortsättning!



 
 
Ingen bild

Cia

27 december 2008 05:38

Tomten är gammal och glömsk ;-) Det gäller att vara snäll sista tiden före Jul. Vad skönt att du kan ta det lite lugnare nu i väntan på det nya året! Sköt om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 8 januari 2012 11:12

  Jaha, vad är nu detta? Jo, jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Och nu är jag på gång. Vikten går neråt, kilo för kilo. Och jag ser ju nu att "fasen" det är inte så himskans långt kvar till målet. (ja, allt är ju relativt)   -Om j...

Av åsa - 19 maj 2011 15:54

I höstas så plockade vi med oss alla mattor och sängkläder hem för tvätt, och nu var det dags för dammsugning och skurande av stugan. Samt att återställa de tvättade pryttlarna. En regnig dag ägnades åt städning och myspys. Så nu är den klar att anvä...

Av åsa - 15 maj 2011 17:52

I dag packade jag in hunden och mig själv i bilen, och rattade iväg upp till stugan. Förra gången vi var dit, så tog vi oss inte in, för tjälen hade knuffat upp bron framför dörren.   Denna gång lyckades det bättre. Dörren gled upp så snällt.  ...

Av åsa - 13 maj 2011 10:23

Jepps,FORTFARANDE! Var till min doktor i måndags, och tänkte att jag får väl en dos med antibiotika till, så blir det bra. Men se, jag har en ordentlig doktor, så han sa till sköterskan att hon skulle ta blodet jag hade kvar, och sedan så fick...

Av åsa - 7 maj 2011 18:29

Jag hade ju förmånen att få ha två av mina älskade barnbarn här under deras påsklov. Och i vanlig ordning, så delade de med sig av små ilskna baciller innan de återlämnades hem till sin far. En veckas påskledighet förvandlades ganska snabbt till y...

Ovido - Quiz & Flashcards